tirsdag 29. januar 2013

Hvordan gjør man det igjen

Lager et blogginnlegg, mener jeg. Så lenge siden at jeg nesten har glemt det! Men gammel dame vond å vende som døm sier (høhø). Nytt innlegg it is.

Har nemlig noe å vise fram. Vi har fått nytt kjøkkenbord! Det står i hyttestua (som så sånn ut før, og sånn før vi pussa opp).

Bordet er tegnet av pappa og meg, og laget av materialer som fulgte med huset da vi kjøpte. Det er en lokal snekker som har laget det. Det er først behandlet med fløte (yes) for å fette det, og så er det behandlet med hvitolje et par ganger etterpå.

Deilig med kjøkkenbord!

Linselusa i bare strømpebuksa. Og så blir a ikke flau en gang.

 Og så litt pønt. Ferskengreinene fikk jeg av venninne Ragnhild. 

Håper du har en fin tirsdag!


30 kommentarer:

  1. Så herlig å se - du klarer det med glans selv om du har hatt litt pause! :) LIKER den blå stolen! Perfekt farge spør du meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, takk!! Er liksom stor terskel når det har gått så lenge mellom hver gang.
      Og er ikke den stolen fin? Vi har en til i kjelleren pluss to røde. De er fra pappas tante.

      Slett
  2. Flott bord med en fin historie!
    Gammel dame hohoho. Fine!
    Nydelig lille Filippa og ;)
    Syns du klarte det hetl fint jeg, å lage innlegg.
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker for støtte! :) Nå blir det å følge opp, da...
      Synes det er litt vanskelig å holde det interiørrelatert, når det er mest babyting som skjer her om dagen... Men du klarer det jo, så det går tydeligvis an!

      Slett
  3. Du har jo taket på dette enda du ;)
    Koste meg med nytt innlegg her hos deg.
    Så stor jenta de har blitt!
    Ha en fortsatt fin uke.
    Klem May Helen

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk May Helen!! Så deilig med litt ros etter den lange bloggpausa. Ja, nå er ho seks måneder, det går foooort!

      Slett
  4. Du har den mest smukke blog, jeg kender til :)
    Elsker dine billeder! Og er lidt småforelsket i den blå vase ..

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, men takk! Så hyggelig! Mye gøyere å blogge når noen synes det er fint å besøke bloggen!

      Slett
  5. I love the combination of different chairs, it makes it so cozy! And the Cathrine Holm print is adorable :)

    SvarSlett
  6. Kjempefint både bord og stoler :-) Har en flott stol som dessverre er ødelagt i rottingen, og håper jeg en gang skal få til å reparere! Herllige Filippa...så lik deg! TA henne gjerne med på gammeltantes kunstutstilling!

    SvarSlett
  7. Koselig m innlegg fra deg igjen, med fine bordet. Flinke dere er. Og alltid kult med forskjellige stoler. Og ikke minst, søt linselus :)

    SvarSlett
  8. Kjempefint bord! Vi leter og leter på Finn etter spisebord til vår nye leilighet. Det er ikke så lett å finne noe fint! Fant akkurat et brukt fra Bolia som ligner litt på ditt fine bord, kanskje vi skal satse på det. Liker sånne solide trebord! Oooog - hyggelig med et innlegg fra deg igjen!

    SvarSlett
  9. Yay for innlegg, bord og linselus!

    SvarSlett
  10. Tror du kan slappe helt av, å lage blogginnlegg har du såvisst ikke mistet teken på ;)

    SvarSlett
  11. Nydelig! Både bordet og babyen :-)

    SvarSlett
  12. Kjempefint bord, så enkelt og rent i formen og det passet så godt med de ulike kule stolene rundt.

    Fin dag til deg!

    SvarSlett
  13. Godt å sjå at bloggen lever! Og veldig fint bord og stol og unge. :) Eg prøver å gå i dine fotspor! Må berre få innstallert nett i huset fyrst...

    SvarSlett
  14. Wow! Og så fløte da!!:P
    Kjempestilig bord!Og fiiiin stol! Perfekt farge!
    Koselig med et livstegn her igjen:)
    klem

    SvarSlett
  15. Fløtebordet er så fint! F er fin i strømpebukse og alt annet ser det ut til, ikke rart når hun har klesdesignernavn:) Klem!!

    SvarSlett
  16. Nydelige bilder! Elsker fargene og alt. Ja, og godt å ha deg tilbake her. Du hører jo hjemme her (også), i bloggverden.

    Loveju!

    SvarSlett
  17. Nydelig spisebord, stoler, ja. og bilder, og baby. hehe :)
    Kjempeflott!!

    SvarSlett
  18. Nydelige bilder frøken!
    ..og linselusen er så søt atte!!

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  19. Leder efter nye lampeskærme til en lampe ala din - så vil blot høre, hvor dine skærme er fra (hvis de ikke er meget velholdte retro?)
    Hilsner fra Luna

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Neida, de er nye. De er fra Ikea, og hører egentlig til en bordlampe som heter Marby. Jeg kjøpte tre stk og tok av skjermen:
      http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60180178/

      Slett
    2. Så må jeg da i Ikea! Tusind tak for hjælpen!

      Slett
  20. her var det FINT! Klem fra tremenning Kristina

    SvarSlett

Jeg blir glad for kommentarer - og send meg også gjerne en mail hvis det er noe du lurer på! Adressen er prydting @ gmail.com.
Dessverre har jeg måttet skru på ordrebekreftelsen igjen, fordi det har vært så mye spam i det siste.




ALT AV TEKST OG FOTO © PRYDELIG 2012